Recently published

Symbolbild zum Artikel. Der Link öffnet das Bild in einer großen Anzeige.

Here you can find some of our recent publications:

Recent books:

Thorsten Piske, Anja Steinlen. (2022) Studies on Pre-School, Primary School and Secondary School Children.

See https://www.fachdidaktiken.phil.fau.de/2021/02/23/publikationspreis-des-department-fachdidaktiken-an-pd-dr-anja-steinlen/ for further information.

Steinlen, Anja. (2021). English in Elementary Schools. Research and Implications on Minority and Majority Language Children’s Reading and Writing Skills in Regular and Bilingual Programs. Tübingen: Narr.

Wright, Clare, Piske, Thorsten & Young-Scholten, Martha (eds.) (2018). Mind Matters in SLA. Bristol Multilingual Matters.

Steinlen, Anja & Piske, Thorsten (Hrsg.) (2016). Bilinguale Programme in Kindertageseinrichtungen. Umsetzungsbeispiele und Forschungsergebnisse. Tübingen: Narr.

Steinlen, Anja & Piske, Thorsten (eds.) (2016). Wortschatzlernen in bilingualen Schulen und Kindertagesstätten. Forum Angewandte Linguistik F.A.L. Band 57. Frankfurt am Main: Peter Lang.

Recent journal articles:

• 2020 Steinlen, A. & Piske, T. *breakfist, *breackfest, *brakefast oder *brackfust? Orthographische Kompetenzen im Englischen in einem bilingualen Grundschulprogramm in Deutschland. Bulletin suisse de linguistique appliquée No spécial, 2020, II: Mehrschriftlichkeit und Mehrsprachenerwerb im schulischen und ausserschulischen Umfeld – Plurilittératie et apprentissages plurilingues à l’intérieur et hors du contexte scolaire, 61-80.

• 2019 Hopp, H., Steinlen, A., Schelletter, C., & Piske, T.. Syntactic development in early foreign language learning: Effects of L1 transfer, input, and individual factors. Applied Psycholinguistics. https://dx.doi.org/10.1017/S0142716419000249
  • 2018 Steinlen, A.K. Grundschulen mit verschiedenen Englischprogrammen: Geschlecht und Migration auf dem Prüfstand. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung.
  • 2018 Steinlen, A.K. The development of English and German writing skills in a bilingual primary school in Germany. Journal of Second Language Writing 39(1).
  • 2017 Piske, T. Old dogs and new tricks? Aktuelle Erkenntnisse der Spracherwerbsforschung zur Rolle des Alters, des Geschlechts und eines Migrationshintergrunds beim Erlernen von Fremdsprachen. Praxis Englisch 4/2017, 44-46.
  • 2017 Steinlen, A.K. The development of English grammar and reading comprehension by majority and minority language children in a bilingual primary school. Studies in Second Language Learning and Teaching 7 (3). 419-442.
  • 2016 Steinlen, A.K., Primary school minority and majority language children in a partial immersion program: The development of German and English reading skills. Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 4(2). 198-224.
  • 2013: Steinlen, A.K. & Piske, T. Academic achievement of children with and without migration backgrounds in an immersion primary school: A pilot study. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik. 61/3. 215-244